تیرداد
این برنامه را نصب کن !

چیدمان ورنگبندی در دکوراسیون

مهارت‌های خود را در زمینه دکوراسیون با آشنایی با رنگ‌ها بالا ببرید و طراح و دکوراتور منزل خود شوید : مهم‌ترین نقش را در طراحی و دکوراسیون داخلی، رنگ‌ها بر عهده دارندهر چیزی که می‌بینیم دارای رنگ است.

 

مهارت‌های خود را در زمینه دکوراسیون با آشنایی با رنگ‌ها بالا ببرید و طراح و دکوراتور منزل خود شوید :

 

مهم‌ترین نقش را در طراحی و دکوراسیون داخلی، رنگ‌ها بر عهده دارندهر چیزی که می‌بینیم دارای رنگ است. رنگ‌ها باعث می‌شوند چیزها را احساس کنیم به عبارتی می‌توان گفت خود نیز

دارای احساسند!رنگ‌ها معنی‌دار بوده و نوع حساس ما رامنعکس می‌کنند.هریک از رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، بنفش، سیاه، سفید، خاکستری و قهوه‌ای معنی خاصی دارند.

استفاده از چرخه رنگ و تلفیق آن‌ها، شما را به ایده‌ای که در نظر دارید، نزدیک می‌کند برای تغییر فضایی که در آن قرار دارید و انجام دکوراسیون باید بتوانید انتخاب رنگ کرده، آن‌ها را تلفیق کنید.

رنگ ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند .

 

رنگ‌های گرم و سرد :

انواع رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی در چرخه رنگ، گرم هستند و با افزایش آدرنالین موجب بالا رفتن فشار خون، افزایش تنفس و در نهایتافزایش درجه حرارت و احساس گرما می‌شوند.

رنگ‌های پررنگ‌تر احساس بیشتری ایجاد می‌کنند.رنگ‌های سبز و آبی در چرخه رنگ سردند، ضربان قلب را کم کرده، ماهیچه‌ها را ریلکس و دمای بدن را پایین می‌آورند و حس سرما می‌دهند.

بنفش می‌تواند بسته به درصد رنگ‌های تشکیل‌دهنده آن هم گرم و همسرد باشد. اگر رنگ آبی آن بیشتر باشد، سرد و اگر قرمزبیشتر باشد، گرم خواهد بود.از ویژگی‌ها رنگ‌ها به نفع خود در دکوراسیون استفاده کنید

 

 

کاربرد رنگ آبی در دکوراسیون

 

آبی دوستان زیادی در میان رنگ ها دارد! فقط كافیست به طبیعت بنگرید تا زیباترین الهامات را بگیرید و آن ها را در دكوراسیون خانه خود اجرا کنید.

 آبی رنگ خوش بینی است. بیایید به سراغ طبیعت برویم، در ذهن خود یك آسمان آبی و یا یك دریای آرام را در یك روز آفتابی تصوركنید، بله!  آبی یاد آور فضایی افقی و بسیار وسیع و باز است. طبیعت دروغ نمی گوید!

 آبی رنگی بی انتهاست به همین دلیل است كه اكثر افراد آبی را به دیگر رنگ ها ترجیح می دهند. طیف های رنگ آبی نیز همانند ذات این رنگ بی انتها و نامحدودند. جالب است بدانید كه هر یك از طیف های رنگ آبی انرژی های خاص خود را در محیط منتشر می كند و ویژگی خود را دارد .

اغلب روانپزشكان برای درمان بیمارانی كه زندگی پر استرس و پر تنشی دارند استفاده هر چه بیشتر از رنگ آبی را به آن ها توصیه می كنند زیرا رنگ آبی تنش و نگرانی را از بین می برد و باعث فروكش كردن استرس می شود. آبی افراد را دعوت به صحبت و گفتگو می كند در حالی كه همزمان به فضا آرامش می بخشد و محیطی صلح آمیز را می آفریند .

 اگرقصد دارید در مكانی به استراحت بپردازید توصیه می كنیم از طیف های ملایم و روشن آبی استفاده كنید. تركیب آبی و سفید یك تركیب بكر و كلاسیك است. طیف های مختلف آبی و سفید می توانند به خوبی كنار هم بنشینند و تركیبی زیبا را خلق كنند آبی تیره در كنار سفید شكری و كرم یا آبی روشن در كنار سفید مرواریدی – آبی و سفید ترکیبی هستند كه همیشه پاك و بكر نمایان می شوند.

 آبی همواره مناسب ترین رنگ برای سرویس های بهداشتی محسوب می شود. آبی رنگ اقیانوس است ، رنگ دریا ، رنگ رودخانه ، آبی همواره با ما از آب پاك و زندگی بخش سخن می گوید . اگر می خواهید فكر خود را سازماندهی كنید قسمتی را با رنگ آبی روشن طراحی و خلق كنید تا در آنجا به راحتی افكار خود را پاكسازی و ذهن خود را سازماندهی کنید. فیروزه ای ملایم رنگی بسیار مناسب برای یك سرویس بهداشتی كوچك است زیرا قادر است فضا را بازتر و وسیع تر جلوه دهد.

آبی همچنین رنگ شب و یكی از موارد استفاده آن در اتاق خواب است. از طیف های خواب آور رنگ آبی مثل آبی ملایم ، آبی – توسی و آبی لاجوردی بیشتر در اتاق خواب استفاده کنید.

در سرویس های بهداشتی نیز بهتر است از طیفی از رنگ آبی كه بیشتر به رنگ انواع آب ها نزدیك است استفاده شود مثلاً آبی آكواریوم ، آبی فیروزه ای و یا سبز-آبی . از طرفی چون آبی رنگ تمركز و آرامش فكر و روح است، رنگی بسیار مناسب برای اتاق كار است.

آبی های ملایم ، و پر انرژی با وسایل و اثاثیه با رنگ روشن و شاد بخوبی تكمیل می شوند و به بهترین نحو تاثیر گذارند. برای مثال دیوارهای اتاق كارتان را می توانید به رنگ آبی روشن رنگ آمیزی کنید.حتی اگر فقط یك دیوار را آبی كنید و دیوارهای دیگر را سفید كافی است؛ در همین حد هم رنگ آبی تاثیر خود را روی محیط می گذارد. در اتاق های شمالی بهتر است بیشتر از آبی فیروزه ای و در اتاق های آفتابگیر از آبی های روشن مثل آبی آسمانی استفاده كنید.

 از آنجایی كه آبی یك رنگ اجتماعی و رنگ برقراری ارتباط است توصیه می شود از آن زیاد در اتاق نشیمن استفاده شود. برای خلق محیطی گرم و پر از نشاط از آبی های تیره تر و هم چنین برای خلق فضایی باز و وسیع از آبی های ملایم یا آبی – توسی استفاده کنید .

آبی دوستان زیادی در میان رنگ ها دارد! فقط كافیست به طبیعت بنگرید تا زیباترین الهامات را بگیرید و آن ها را در دكوراسیون خانه خود اجرا کنید.

تمام طیف های رنگ آبی به شدت با سفید هماهنگی و تناسب دارند و در كنار هم تصویر زیبایی را خلق می كنند.

رنگ دیگری كه بسیار زیبا در كنار آبی جای می گیرد رنگ زرد است. باز هم یادآوری می كنیم كه در انتخاب طیف رنگ هایی كه قرار است كنار هم قرار بگیرند دقت كنید برای مثال در این مورد زیباتر است كه آبی تیره در كنار زرد كره ای و آبی آسمانی در كنار زرد طلائی ملایم قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :

    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    8 + 7 = ?

    خالی

    ورود

    ثبت نام